Hyundai zwróci pieniądze klientom

Hyundai oraz Kia mają oddać właścicielom 1,1 miliona samochodów część pieniędzy za celowe zaniżenie podanych norm wartości zużycia paliwa.

Południowokoreańscy producenci zaniżyli dane o zużyciu paliwa kilku modeli samochodów tym samym wprowadzając w błąd ponad milion klientów w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. W rzeczywistości pojazdy obu producentów spalały więcej paliwa, aniżeli podawano w broszurach. Według Amerykańskiego Urzędu Ochrony Środowiska (EPA) zaniżenie wynosiło średnio około 0,3 litra na każdy pokonany kilometr.

Wspomniany urząd testuje rutynowo do 200 pojazdów w skali roku aby sprawdzić, czy osiągi podawane przez producenta mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. W przeciągu ostatnich dwunastu lat jedynie dwukrotnie dokonano zmiany danych w tak dużej skali jak w przypadku Kii i Hyundaia.

Oba koncerny wyjaśniają, że błąd powstał w wyniku wspólnego przeprowadzania testów obu aut w Korei. W. C. Yang czyli główny technolog z działu badawczo-rozwojowego obu koncernów szczerze przeprosił wszystkich klientów obu marek. Zarówno Hyundai jak i Kia nie podały ile będzie kosztować program zwrotu części pieniędzy, ale według szefa filii Hyundaia w Stanach Zjednoczonych – Johna Krafcika będzie to z pewnością wiele milionów dolarów.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Dodał: , w Aktualności i wydarzenia. Dnia 27 listopada 2012

Tagi: ,