Hyundai i10

Hyundai i10 został oficjalnie zaprezentowany w 2007 roku, a jego produkcję rozpoczęto rok później. Samochód dzięki swoim niewielkim rozmiarom idealnie nadaje się do miasta, a jego sylwetka sprawia, że więcej klientów znajduje wśród kobiet.

Auto zostało wpasowane w segment samochodowy A, czyli najmniejszych pojazdów miejskich. Do tej samej klasy należy m.in. Toyota Aygo, Fiat Panda czy Kia Picanto, na której bazie podłogowej powstał model i10. Wspomniane auta nie należą do najłatwiejszych przeciwników, dlatego koreański koncern musiał dołożyć wszelkich starań przy produkcji i10, aby umożliwić mu godną rywalizację.

Model i10 jest najmniejszym samochodom produkowanym przez Hyundaia. Jego gabaryty wynoszą 3565 mm długości, 1595 mm szerokości oraz 1540 mm wysokości a rozkład osi wynosi 2380 mm. Jak na tak niewielką długość pojazdu – 3,5 metra, samochód jest stosunkowo wysoki. W porównaniu z nowym VW Golfem, Hyundai jest wyższy o ponad 6 centymetrów. Pomimo niewielkich rozmiarów Hyundai dysponuje wystarczającą przestrzenią bagażową kształtującą się na poziomie 225 litrów. Jest to o 20 litrów więcej niż w jednym z głównych konkurentów i10 – Fiacie Pandzie. Dodatkowo proporcjonalny i zgrabny wygląd pozwalają zachować duże, przestronne szyby oraz nieco wyższe położenie reflektorów.

Wnętrze samochodu utrzymane jest w tradycyjnym dla Hyundaia stylu. Samochód jest przestronny, przez co podróż dla czterech, dorosłych osób nie będzie męcząca nawet na długich trasach. Na dodatkową uwagę zasługuje pozycja kierowcy za kierownicą – nie trzeba godzinami przestawiać fotela, aby znaleźć optymalne ułożenie. Standardowe wyposażenie oznaczone przez Koreańczyków mianem Comfort zawiera dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, klimatyzację manualną, radio CD oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

Hyundai i10 jest dostępny w trzech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych o pojemności 1,1 (66 KM) oraz 1,2 litra (75 KM) oraz jednej, trzycylindrowej zasilanej olejem napędowym 1,1 CRDi (75 KM). Na szczególną uwagę zasługuje silnik Diesla, który w podobnych pojemnościach rzadko występuje w samochodach z tego samego segmentu. Zastosowanie wysokoprężnej jednostki napędowej miało na celu oszczędności. Zgodnie z danymi producenta Hyundai z silnikiem 1,1 CRDi osiąga spalanie na poziomie 4,3 litra jeżeli chodzi o cykl mieszany, co jest bardzo dobrym rezultatem. Prędkość maksymalna dla wspomnianego silnika wynosi 163 km/h, a przyspieszenie do 100 km/ wynosi 15,8 sekundy.

Niewątpliwą zaletą Hyundaia i10 jest jego cena. Wersja Comfort wyposażona w silnik 1,1 CRDi to wydatek z rzędu 40 790 złotych. Oprócz wspomnianych dodatków na wszystkie wersje napędowe obowiązuje trzyletnia gwarancja bez limitu kilometrów.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Dodał: , Dnia 29 sierpnia 2012