Hyundai Veloster jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów wyprodukowanych przez koreański koncern. Posiada wiele zalet – od atrakcyjnej, sportowej sylwetki poprzez innowacyjne zastosowania we wnętrzu na osiągach kończąc.
Debiut Velostera miał miejsce w 2007 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Nowa twarz koreańskiego koncernu była łączona głównie z samochodami miejskimi, więc wielu krytyków motoryzacyjnych było przekonanych, że Hyundai nie odważy się na rozpoczęcie seryjnej produkcji prezentowanego modelu. Stało się jednak zgoła inaczej. W przeciągu pięciu lat od momentu premiery Hyundai Veloster podbił serca wielu kierowców.
Patrząc na model Veloster możemy śmiało stwierdzić jedną rzecz – czasy, gdy Koreańczycy produkowali samochody bez indywidualnego charakteru dawno minęły. Hyundai Veloster z pewnością jest unikatowy i nie da się go pomylić z żadnym innym samochodem, a to niezwykle ważna cecha. Pierwszy rzut oka na auto nie pozwala nam nie zauważyć sporych, 18-calowych felg oraz charakterystycznego tylnego zderzaka z imitacją dyfuzora. Ciekawie poprowadzona linia nadwozia oraz masywne nadkola nadają dodatkowego smaczku całości. Z której strony by nie spojrzeć na nowego Hyundaia prezentuje się on niezwykle atrakcyjnie. Co ciekawe, większe zainteresowanie wzbudza wśród męskiej rzeszy kierowców.
Istnieje wiele samochodów, które pomimo sportowego wyglądu nie zostają wyposażane w zadowalające jednostki napędowe. Tego błędu za wszelką cenę próbowali wystrzec się inżynierowie koreańskiego koncernu. Auto zostało seryjnie wyposażone w silnik 1.6 Gamma GDI D-CVVT z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz zmiennymi fazami rozrządu. Jednostka ta generuje moc z rzędu 140 KM przy 6300 obr./min. Dla wielu kierowców motor ten okazał się nie wystarczający dlatego Hyundai niedługo po premierze zapowiedział wprowadzenie mocniejszego, turbodoładowanego silnika 1.6 T-GDI o mocy 210 KM. Nieznane są osiągi mocniejszej jednostki napędowej, jednak w przypadku podstawowej wersji autu daleko do miana sportowego. Na rozpędzenie się do 100 km/h samochód potrzebuje aż 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Z pewnością dużym atutem Velostera jest niski poziom spalania, który w cyklu mieszanym wynosi 6,1 litra na każde pokonane sto kilometrów. Auto jest dostępne z dwoma rodzajami skrzyń biegów – ręcznej oraz zautomatyzowanej. W obu przykładach przekładnia podzielona została na sześć biegów.
Kolejnym atutem Hyundaia jest przestronność wnętrza. Na tylnej kanapie komfortowo może podróżować dwójka dorosłych osób. Podstawowy bagażnik umożliwia przewożenia rzeczy o łącznej pojemności 320 litrów. Z pozostałych ciekawych rozwiązań na uwagę zasługuje niestandardowe, trzydrzwiowe nadwozie. Po stronie pasażera znajduje się para drzwi, a od strony kierowcy zaledwie jedne. Zabieg ten miał podkreślić unikatowy charakter samochodu. Jeżeli chodzi o ceny samochodu to podstawową wersję wyposażeniową można nabyć już od 83 500 złotych. Najbogatsza wersja wyposażeniowa to wydatek z rzędu 96 500 złotych.
myśle że auto bardzo dobre, ma szybkie przyśpieszenie, ktoś kto lubi prędkość też nie będzie na pewno narzekał, super autko
Veloster z pewnoscia bylby duzo czesciej spotykany na naszych drogach, gdyby kosztowal mniej niz europejska konkurencja
Wnetrze uswietniono skorzana tapicerka Saffiano, blyszczacoczarnymi wykonczeniami i kompletem multimedialnych rozrywek dla pasazerow tylnego rzedu. Hyundai Veloster Rally Car Pozostajac w poludniowokoreanskich klimatach, Hyundai oraz amerykanski partner Rhys Millen Racing oglosil budowe trzech wyczynowych Velosterow Rally Car.