Hyundai Genesis Coupe jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów wyprodukowanych przez koreański koncern. Po podbiciu rodzimego rynku motoryzacyjnego oraz rynku amerykańskiego Hyundai stara się za wszelką cenę umocnić swoją pozycję w Europie.
Model Genesis Coupe ma w znacznej mierze ułatwić Koreańczykom to zadanie. Po pierwszych oględzinach samochodu trzeba przyznać, że od strony wizualnej prezentuje się co najmniej ciekawie. Samochód utrzymany jest w nowoczesnym tonie, a linia nadwozia poprowadzona jest zdecydowanie. W oczy rzucają się masywne 19-calowe koła oraz przedłużony przód, który bez wątpienia nadaje charakteru całości.
Na plus zaskakuje wnętrze samochodu. Może nie powala ono na kolana jakością wykonania, ale jak na koreańskie standardy jest zaskakująco dobrze. Fotele zapewniają komfortową pozycję za kierownicą, mają odpowiednie trzymanie boczne oraz szeroki zakres regulacji. Pozytywnie zaskakuje również ilość miejsca przeznaczonego dla pasażerów podróżujących z tyłu. Dostęp do tylnej kanapy jest zadowalający, a miejsca na nogi jest wystarczająco dla dwóch, dorosłych osób. Problem może pojawić się w przypadku wysokich osób, ze względu na stosunkowo nisko poprowadzoną linię nadwozia. Bagażnik o pojemności 332 litrów to również ponadprzeciętny wynik jak na tę klasę samochodową.
Jeżeli chodzi o osiągi pojazdu to pod maską zamontowano 3,8 litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu, który generuje moc z rzędu 303 koni mechanicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów zajmuje Hyundaiowi dokładnie 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna ogranicza się do 240 km/h. Płynne zmienianie biegów zapewnia doskonale wykonana skrzynia biegów o stosunkowo krótkich przełożeniach. Prawdziwa frajda z jazdy jest możliwa dzięki w pełni wyłączalnemu systemowi ESP oraz napędowi na tylną oś. Twarde zawieszenie sprawia, że samochód świetnie się prowadzi, ale z trudem wybacza błędy kierowcy.
Niestety minusem są wysokie ceny koreańskiego samochodu. Za model wyposażony w silnik o pojemności 3,8 litra sterowany manualną skrzynią biegów trzeba zapłacić 154 900 złotych. Hyundai wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z tą samą jednostką napędową to z kolei wydatek z rzędu 162 900 złotych.
Brak komentarzy.