Hyundai może pochwalić się coraz lepszymi wynikami sprzedaży na Starym Kontynencie. Rok 2014 rozpoczął się udanie dla koreańskiego koncernu, a sprzedaż jego poszczególnych modeli w Europie ciągle wzrasta.
Najlepiej sytuacja prezentuje się na pięciu głównych rynkach europejskich, gdzie sprzedaż oferowanych modeli Hyundaia wzrosła o 13,1% dla klientów indywidualnych i o 17,8% jeżeli chodzi o klientów flotowych. Wiceprezes koncernu i jego szef na rynku europejskim – Allan Rushforth przyznaje, że Hyundai nie chce odnosić zysków na wybranych frontach za wszelką cenę, a woli realizować szczegółowo przemyślany plan i zyskiwać w wybranych, europejskich krajach i regionach.
Aktualnie zdolności produkcyjne fabryk Hyundaia w Europie to 500 000 nowych samochodów w skali roku. Na wynik ten składają się zakłady produkcyjne zlokalizowane w Czechach oraz w Turcji. Czeska fabryka Hyundaia w pierwszej połowie 2014 roku wyprodukowała 159 529 samochodów, co stanowi wynik o 2,6% lepszy w zestawieniu z minionym rokiem. Sprzedaż aut Hyundaia wyprodukowanych u naszych południowych sąsiadów wzrosła z kolei o 5% w zestawieniu z rokiem 2013.
Nieco gorzej pod względem ilości wyprodukowanych samochodów wypada fabryka Hyundaia w Turcji, gdzie w pierwszym półroczu 2014 roku z taśm produkcyjnych zjechało 100 000 egzemplarzy. Turecka produkcja Hyundaia skoncentrowana jest jednak wokół modelu i10, którego stworzono około 50 tys. Hyundai i10, który produkowany jest od początku 2014 roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród kierowców. Z danych Hyundaia wynika, że w pierwszym półroczu 2014 roku nowego Hyundaia i10 kupiło o 42% kierowców więcej, niż miało to miejsce rok wcześniej na przykładzie poprzedniej generacji modelu.