Premiera Hyundaia i20 miała miejsce w 2009 roku, ale szefowie koreańskiego koncernu nie byli do końca zadowoleni z poziomu sprzedaży auta wpasowanego w segment samochodowy B. Po trzech latach od premiery zdecydowano się na szereg działań faceliftingowych.
Pierwszej generacji modelu i20 nie można było zaliczyć do grupy brzydkich samochodów, ale wersja poliftingowa prezentuje się znacznie okazalej. Zmiany dotyczą całej bryły pojazdu, ale największe różnice można zauważyć w przedniej części pojazdu. Zastosowano inne zderzaki, reflektory, ale wymianie uległ również grill. Odmieniona wersja i20 jest zdecydowanie nowocześniejsza, a inaczej poprowadzona linia nadwozia w połączeniu ze zmienionymi elementami nadaje Hyundaiowi zdecydowanie agresywniejszą sylwetkę.
Zmianom uległy również gabaryty samochodu. O ile wysokość i szerokość pojazdu pozostały bez zmian, o tyle model i20 zdecydowano się wydłużyć w porównaniu do wersji przedliftingowej o 55 milimetrów. Zabieg ten sprawił, że i20 jest dłuższe od swoich głównych konkurentów w segmencie B czyli Skody Fabii czy Forda Fiesty. Pozwoliło to na zwiększenie przestrzeni wewnątrz samochodu oraz przestrzeni bagażowej, która po liftingu wynosi aż 295 litrów, co jest drugim (po Skodzie Fabii) wynikiem we wspomnianym segmencie samochodowym.
Na drobne zmiany zdecydowano się we wnętrzu pojazdu. Znacznej poprawie uległy zastosowane plastiki oraz pozostałe materiały wykorzystane w celu wykończenia wnętrza. Wsiadając do nowego Hyundaia i20 nie możemy spodziewać się rewolucji, gdyż wersja przedliftingowa spotkała się z wieloma przychylnymi recenzjami. Wszelkie przyciski i przełączniki umieszczone są w tej samej lokalizacji, co umożliwia ich szybkie i sprawne odnalezienie.
Do napędzania nowego modelu i20 służyć będą trzy jednostki napędowe. Dwa silniki benzynowe o pojemności 1,2 litra (85 KM) oraz 1,4 litra (100 KM) z pewnością nie zadowolą miłośników wyścigów samochodowych, ale do miejskiej jazdy są w zupełności wystarczalne. Alternatywą dla silników benzynowych jest wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,4 litra generująca moc z rzędu 90 koni mechanicznych. Najwięcej wrażeń z jazdy dostarczy nam wspomniany Diesel z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Spalanie w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie niecałych 5 litrów na każde pokonane 100 kilometrów dla silników benzynowych oraz 3,6 litra / 100 km dla silników zasilanych olejem napędowym.
Na dodatkową uwagę zasługuje wersja wyposażeniowa. Hyundai przyzwyczaja nas do najwyższego komfortu już w wersji Standard. Poliftingowa i20 we wspomnianej wersji zawiera system Start/Stop, system bezkluczykowy, automatyczne światła i wycieraczki oraz kamerę cofania. Nowego Hyundaia będzie można zakupić już od 40 900 złotych.