Koreański koncern samochodowy zwiększa swoje moce produkcyjne na terenie Europy. Ma w tym pomóc zakończenie rozbudowy fabryki Hyundaia w Turcji, co umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych do 500 tys. samochodów rocznie na terenie całej Europy.
Turecka fabryka Hyundaia została stworzona w 1997 roku w mieście Izmit. Jest to najdłużej działający oddział Hyundaia znajdujący się poza terytorium Korei Południowej. We wczesnych latach działalności tworzono tam zaledwie 60 tys. aut rocznie, ale już 10 lat później czyli w 2007 roku liczba ta zwiększyła się dwukrotnie. Zakończona rozbudowa sprawi, że do końca 2014 roku fabryka będzie w stanie stworzyć nawet 200 tys. aut rocznie. Oznacza to również nowe miejsca pracy, których według wyliczeń Hyundaia będzie ponad 2,8 tys. Jeśli chodzi o konkretne modele samochodów to w tureckich zakładach produkcyjnych tworzony będzie Hyundai i20 oraz nowy Hyundai i10.
W celu nieustannego rozwoju Hyundai w 2008 roku utworzył także fabrykę w czeskich Nosovicach, w którą zainwestowano ponad 1 miliard euro. Już w pierwszym roku działalności z taśm produkcyjnych zjechało ponad 110 tys. Hyundaiów, a w maju 2013 roku z fabryki wyjechał milionowy egzemplarz. Pełna moc produkcyjna, która obowiązuje w czeskiej fabryce Hyundaia sprawia, że corocznie linie produkcyjne opuszcza 300 tys. pojazdów. Oznacza to, że łączna moc produkcyjna koreańskiego koncernu w Europie wzrosła do 500 tys. egzemplarzy w skali roku. 90% tych samochodów będzie przeznaczonych wyłącznie na Stary Kontynent.