W trakcie pierwszych pięciu miesięcy obecnego roku koreański producent utrzymał udział na rynku europejskim w postaci 3,5% co oznacza delikatny wzrost na poziomie 0,2% w zestawieniu z analogicznym okresem minionego roku.
Tylko w maju zarejestrowano 36 468 fabrycznie nowych Hyundaiów co przełożyło się na wzrost na poziomie 0,4%. Według Allana Rushfortha z europejskiego działy Hyundaia sytuacja na europejskim rynku coraz mocniej wiąże się z polityką fiskalną. Jego zdaniem w związku ze stawkami podatkowymi uzależnionymi od poziomu emisji spalin nabywcy szukają samochodów o niższym poziomie zużycia paliwa, o czym doskonale świadczą poziomy sprzedaży aut Hyundaia.
Rushforth dodał, że konsumenci zaczynają nabierać coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się w niestabilnej sytuacji finansowej sprawia, że zakupy samochodów odkładane są na przyszłość. Według danych Hyundaia od IV kwartału 2013 w Europie rozpocznie się powolny, ale stabilny wzrost sprzedaży samochodów.