Hyundai kontynuuje poważną walkę o klientów w Europie. Koreański producent zdecydował się na rozpoczęcie budowy nowego ośrodka testowego bezpośrednio przy doskonale znanym torze Nurburgring.
Ośrodek ten jest na tyle ważny z perspektywy europejskich klientów, gdyż to właśnie w Europie najchętniej sprzedawane są samochody o lekko sportowym charakterze. A gdzie można testować jakość prowadzenia sportowego samochodu, jak nie na najsłynniejszym torze wyścigowym Nurburgring?
Tor mierzy 20832 metrów posiada 154 zakręty. Na różnych odcinkach toru ułożone są różne odmiany asfaltu. Większość krytyków motoryzacyjnych twierdzi, że jeżeli samochód dobrze spisuje się na Nürburgring Nordschleife to będzie doskonale radzić sobie w każdych warunkach drogowych. Właśnie dlatego większość samochodów, zwłaszcza sportowych przed trafieniem do seryjnej produkcji sprawdzanych jest na tym legendarnym torze.
Inwestycja ma pochłonąć 5,5 milionów euro. Ponadto decyzja ta ma ocieplić wizerunek Hyundaia w Europie oraz przynieść sukces marketingowy. Według specjalistów Hyundai może zacząć być postrzeganym jako jeden z najlepszych, europejskich producentów samochodowych. Z pewnością prowadzenie testów na Nurburgring jest w stanie zwiększyć poziom komfortu oraz niezawodność tych koreańskich samochodów.